onzevrouwinteheran.reismee.nl

Isfahan: de helft van de wereld

Even een korte blog over vandaag. We zijn afgereisd van Shiraz naar Isfahan, zo'n 500 km verderop. Geen lange tussenstops of bezienswaardigheden. Alleen een extra stop voor de schapen. De reis verloopt prima en we komen rond 6 uur aan in het hotel. Het is een hotel met kamers op de binnenplaats. Ik deel de kamer met een reisgenote maar de kamer is eigenlijk voor 7 personen. Ontzettend luxe dus. Genoeg keuze aan bedden.
We lopen na afscheid genomen te hebben van de buschauffeur naar het grote plein in Isfahan. De stad is mooi en rustig. Geen auto's rondom het plein. Dat maakt de sfeer zo bijzonder. We gaan eerst op zoek naar een eettentje en we eindigen bij de plaatselijke Kentucky fried chicken, hier kortweg Kentucky genoemd. Daarna lopen we nog langs de grote moskee, waar net een imam aan het preken is voor Ashura. Voor de moskee hangt een enorme afbeelding van Ayatollah Khomeini en Khamenei. Op het binnenhof van de moskee zien we levensgrote afbeeldingen van martelaren die tijdens de Iran-Irak oorlog de grenzen hebben bewaakt. Voor de moskee staan twee kraampjes met daarop: down with the USA. Er heerst een aparte sfeer. We lopen via de verlaten bazaar terug naar het hotel. Volop in gesprek over religie en politiek. We vinden het allemaal wonderbaarlijk. Ik vind het vooral razend interessant.

Simone

Wat een geluk dat er zelfs in Isfahan een KFC is, jum!

Het klinkt als een mooie casus voor Diversiteit & Ruimte (Isfahan niet Kentucky..)

Geniet van alle bedden! X

Janine

Mooie verhalen, leuk om te volgen. Dank je voor het delen!

Bernadette

He Jaelle,
We kunnen helemaal meegenieten met je zoals je het beschrijft.
Geniet nog van je reis en we horen je verhalen en ervaringen mét foto's graag live!
Liefs

Det